Tramvajsko okretište Dubrava je predzadnje okretište tramvaja u istočnom dijelu grada koje, osim tramvajske povezanosti, brine i o busevima koji razvoze putnike ponajviše prema sjeveru grada (Markuševec, Miroševec, Studentski grad, Čret, Granešina, Čučerje, Vidovec, itd…).
1916. u promet se pušta okretnica kod Parka Maksimir, a 1942. godine se otvara dionica Maksimir – Dubrava.

Nakon te godine, nešto više od kilometar i pol istočnije, u pogon je pušteno okretište Dubrava, gdje se okreću tramvaji broj 7 i 12, a kraj kojeg prolaze brojevi 4 i 11 koji idu do okretišta Dubec koje je pušteno u pogon tijekom 2000. godine (proširenje je počelo 1998.).

Okretište u Dubravi je svojevremeno bilo popularno okupljalište, gdje su se nalazile čak tri javne kuće vrlo poznate u cijelom gradu, a česti posjetitelji su bili vojnici.

Nekoliko stotina metara južnije od okretišta Dubrava, od 1980. godine nalazi se i tramvajsko spremište.



Pri zadnjoj obnovi okretišta Dubrava, postavljeno je 600 metara novih tračnica, 10 skretnica i 5 križališta. Prema centru grada gledaju tri kolosijeka, te prolazni kolosijek koji služi za tramvaje iz smjera Dupca (4 i 11) koji idu prema gradu. Uređene su nadstrešnice i prostor za vozače ZET-a. Osim dijela za tramvaje, uređena su i stajališta za buseve koji voze u smjeru sjevera.




