Organizacija poštanskog i putničkog prometa od Zagreba prema istočnim gradovima

17. stoljeće u Zagrebu je ponajviše obilježeno izgradnjom novih objekata i obnovom starih koje je nagrizao zub vremena ili su pak oštećeni u 16. stoljeću za vrijeme Stogodišnjeg hrvatsko-turskog rata. No, osim izgradnje, još u 17. stoljeću javlja se težnja drugih zemalja za pripajanjem Zagreba. Tako s jedne strane postoji težnja Beča za ostvarivanjem centralističke i apsolutističke vlasti s krajem, dok su s druge strane Mađari koji žele prevlast nad Hrvatskom.

Krajem 18. stoljeća – 1783. godine – po nalogu Josipa II izgrađen je novi drveni most preko Save kod Savske ceste, tako da su od tada postojala dva mosta na Savi (kod Zagreba) – pontonski u Trnju i novi drveni. Uz izgradnju novog mosta, jačanju trgovačkog prometa pripomoglo je i uređenje Petrinjske ulice i Savske ceste.

Ceste, koje su povezivale Zagreb s drugim europskim gradovima, polazile su iz zapadnog i istočnog dijela grada. Na zapadu grada nalazila se stara cesta koja je počinjala u Ilici, te je išla preko Podsuseda i Brdovca prema Ljubljani, Trst i Veneciji. Na istoku je cesta polazila od Harmice (danas Trg bana Josipa Jelačića), a išla je Bakačevom i Vlaškom ulicom prema Sesvetama, Varaždinu, Mariboru, Grazu, te dalje prema Beču. Istom tom prometnicom, koja se nalazila na istoku grada, Zagreb je bio povezan sa Slavonijom.

Cesta koja je iz Zagreba vodila prema istoku, još od 40-ih godina 18. stoljeća bila je organizirana tako da je preko nje išao poštanski i putnički promet prema Osijeku, ali i Varaždinu, Grazu i Beču. Taj se put nastavljao na poštansku liniju koja je u Zagreb dolazila iz Karlovca.

Tim su cestama prolazile diližanse (poštanske kočije za redovit prijevoz putnika i robe, dok još nije bilo željeznice. Diližansa je imala dva do tri odjela (kupea), kočijaš je sjedio na visokom sjedištu (boku), a na krovu se nalazila prtljaga. – enciklopedija.hr).

U 18. stoljeću Zagreb je dobio i svoj Posttag – stalni dan kada dolazi pošta, a službu zagrebačke pošte u drugoj polovici stoljeća obavljala je ugledna zagrebačka obitelj Josipa Hochnembera.

Druge objave

Najstarija kuća Novog Zagreba uskoro postaje odmorište na biciklističkoj ruti Greenway

Na nasipu između pješačkog i Hendrixova mosta, skrivena između...

Najznačajnija kasnobarokno-klasicistička sakralna cjelina – Crkva sv. Ivana Krstitelja

Jednobrodna crkva s dvokatnim zvonikom u liniji glavnog pročelja...

Pjesma koja naslovom i melodijom osvaja sve Zagrepčanke i Zagrepčane

Pjesma koja svakako zaslužuje biti u našoj rubrici Zagreb...

Kip boga Merkura koji je preseljen s Hatzove kuće na Hotel Dubrovnik

Hotel Dubrovnik, smješten na Trgu bana Josipa Jelačića, izgrađen...

Obnova franjevačkog kompleksa na Kaptolu: Tragovi prošlosti izlaze na vidjelo

Na Kaptolu, gdje se povijest Zagreba osjeća na svakom...

Pročitajte i ovo:

Pjesma koja naslovom i melodijom osvaja sve Zagrepčanke i Zagrepčane

Pjesma koja svakako zaslužuje biti u našoj rubrici Zagreb u stihovima je i ona Drage Diklića - "Zagreb je najljepši grad". I bez da...

Kip boga Merkura koji je preseljen s Hatzove kuće na Hotel Dubrovnik

Hotel Dubrovnik, smješten na Trgu bana Josipa Jelačića, izgrađen je na mjestu kuće trgovca Pavla Hatza 1929. godine. Osim što je preuzeo lokaciju Hatzove kuće,...

Stambeno poslovna dvokatnica u Mesničkoj sagrađena 1844. godine za Gottfrieda Krausa

Ugrađena stambeno poslovna dvokatnica s pravokutnim dvorištem sagrađena je 1844. godine za trgovca Gottfrieda Krausa. Cjelovito sačuvana prostorna struktura i bidermajerska pročelja. Kuća, po...