back to top

Niskopodni tramvaji zagrebačkim ulicama prevoze putnike od 2005. godine

U sklopu Zagrebačkog električnog tramvaja, gradskim ulicama dnevno prometuje 15 dnevnih i 4 noćne tramvajske linije.

Na ulicama možemo vidjeti nekoliko modela tramvaja, dok su najpoznatiji niskopodni tramvaji koji nose oznaku TMK 2200.

U promet su pušteni 2005. godine, a danas prevladavaju u mreži ZET-a.

TMK 2200 je niskopodni tramvaj konzorcija Crotram, a svi proizvedeni tramvaji ovog tipa trenutno se nalaze u voznom parku Zagrebačkog električnog tramvaja, te su prilagođeni zagrebačkoj prometnoj mreži.

Tramvaj TMK 2200 sastoji se od pet segmenata međusobno povezanih četirima zglobovima. U području zglobova segmenti su međusobno povezani harmonika mjehovima i prelaznicima u obliku okretnih ploča. Vozilo je oslonjeno na tri okretna postolja (ispod 1., 3., i 5. segmenta) dok su ostali segmenti zavješeni na oslonjene segmente.

Tehničke karakteristike

  • Dužina: 32.054 m
  • Širina: 2.300 m
  • Visina (osim pantografa): 3.400 m
  • Visina spuštenog pantografa: 3.700 m
  • Nivo poda (100%): 0.350 m
  • Nivo pragova ulaznih vrata: 0.300 m
  • Pogon (asinkroni): 6×70 kW
  • Konfiguracija: Bo’Bo’Bo’
  • Broj sjedećih mjesta: 46
  • Broj stojećih mjesta: 156
  • Širina kolosijeka: 1.000 m
  • Maksimalna brzina: 70 km/h

Druge objave

Kako izgleda Zagreb nakon Stogodišnjeg rata?

Stogodišnji hrvatsko-turski rat započeo je Krbavskom bitkom 1493. godine,...

Drveni neboder – izgrađen 1956.-1958. godine prema projektu arhitekta Drage Iblera

Poslovna poluugrađena dvokatnica sa stambenim osmerokatnim tornjem – zgrada...

Festival Cest is d’Best vraća umjetnost i veselje na zagrebačke ulice

Zagreb početkom lipnja ponovo postaje velika otvorena pozornica –...

Kuća Krmelić-Jelić iz 18. stoljeća uz Kapucinske stube u Mesničkoj ulici

U Mesničkoj ulici, na kućnom broju 16, nalazi se...

Buran politički život u 17. stoljeću: Urote, ratovi i oduzimanje srednjovjekovnih povlastica

Na samom početku 17. stoljeća, Zagreb i Hrvatska su...

Pročitajte i ovo:

Drveni neboder – izgrađen 1956.-1958. godine prema projektu arhitekta Drage Iblera

Poslovna poluugrađena dvokatnica sa stambenim osmerokatnim tornjem – zgrada Autocentra, poznata pod nazivom Drveni neboder, izgrađena je 1956.-1958. godine prema projektu arhitekta Drage Iblera,...

Kuća Krmelić-Jelić iz 18. stoljeća uz Kapucinske stube u Mesničkoj ulici

U Mesničkoj ulici, na kućnom broju 16, nalazi se poluugrađena dvokatnica s prizemnim uličnim krilom - kuća Krmelić-Jelić. Kuća je izgrađena polovicom 18. stoljeća na...

Buran politički život u 17. stoljeću: Urote, ratovi i oduzimanje srednjovjekovnih povlastica

Na samom početku 17. stoljeća, Zagreb i Hrvatska su osjećali posljedice rata između Habsburške Monarhije i Osmanskog carstva, a kada se rat završava –...