Četvrtak, 16 siječnja, 2025

Kampanja protiv koronavirusa svjetski poznatog ilustratora Mirka Ilića krasi zagrebačke ulice

Plakati Mirka Ilića, svjetski poznatog ilustratora, kojima je ovih dana upozorio Njujorčane na opasnost od pandemije Covida 19, sada će se u organizaciji tvrtke Belina moći vidjeti i na pedesetak mjesta u Zagrebu. Kampanja je u New Yorku započela početkom travnja, eskalacijom pandemije u Americi, a zajednički su je pokrenuli muzej Poster House, Print Magazine – jedan od najutjecajnijih svjetskih časopisa s područja grafičkog dizajna te organizacija For Freedoms. Jedan od deset dizajnera i ilustratora koje su pozvali na sudjelovanje bio je i Mirko Ilić. 

„Vrlo često sudjelujem u društveno angažiranim akcijama, vjerojatno su me zato ljudi iz Poster Housea i Print Magazinea pitali da napravim plakat. Radio sam ga za građane New Yorka, koji je ovom pandemijom pogođen gore nego bilo koje drugo mjesto u svijetu. I ja sam odležao tjedan dana u krevetu, na sreću s lakšim simptomima. Zbog svega toga mi je bilo važno učiniti nešto da osvijestim građane New Yorka, a sada i Zagreba, Ljubljane, nadam se i drugih gradova.“, ovim je povodom izjavio Mirko Ilić, poznati ilustrator naših korijena.

Ilić je osim na uobičajenim lokacijama za oglašavanje, postere dao i sam tiskati te ih polijepio na lokacijama Manhattana, Bronxa i Queensa kako bi sugrađane upozorio na opasnost. Dizajn i ilustraciju plakata nadopunila je tipografija našeg najpoznatijeg stručnjaka za tipografiju, Nikole Djureka.

„Drago mi je da je Mirko Ilić koristio moju tipografiju Typonine, koju i inače često koristi i njome poslao poruku građanima New Yorka, ne samo neslužbenog središta svijeta, nego sada nažalost i glavnog pandemijskog žarišta. Damir Belina i ja uspjeli smo da uz pomoć Zagreb plakata poruka stigne i do naših građana te da tako barem malo pomognemo u ovoj situaciji u kojoj smo se našli.“, o svemu je rekao Nikola Djurek, dizajner i tipograf.

„Kao tvrtka Belina, u ovim teškim ljudskim i poslovnim vremenima nastojimo održati posao, ali i djelovati društveno odgovorno slanjem ovakvih poruka. Posebno nam je zadovoljstvo kada to mogu biti suvremeni i kvalitetni vizuali Mirka Ilića kao dio kampanje koja je krenula u New Yorku i sve nas ujedinila u borbi protiv koronavirusa. Nakon što smo saznali za kampanju u New Yorku, nismo niti sekunde dvojili trebamo li ih tiskati i organizirati je i u Hrvatskoj. Kako je tisak velikih formata naša specijalnost, odlučili smo da u Zagrebu idemo s jumbo plakatima i nekoliko bigboarda površine 50 kvadratnih metara.“, izjavio je Damir Belina, izvršni direktor tvrtke Belina.

Slične objave