Zapadni kolodvor: Glavni zagrebački kolodvor od 1862. do 1892.

Prije nego što je Glavni kolodvor preuzeo svoju današnju ulogu, od 1862. do 1892. Zapadni kolodvor je slovio kao glavni zagrebački željeznički kolodvor.

Kompleks Zapadnog kolodvora je izgrađen u sklopu izgradnje same pruge na relaciji Zidani most (središnja Slovenija) – Zagreb – Sisak – Galdovo (riječna luka). Kolodvor je u promet pušten 01. listopada 1862. godine, a kolodvorska zgrada je do današnjeg dana gotovo u potpunosti zadržala svoje prvobitno “lice”, zbog čega je 1986. zaštićena kao kulturno dobro.

Gradnju Zapadnog kolodvora, kao i same prige, preuzelo je (temeljem koncesijskog ugovora) Carsko i kraljevsko društvo Južnih željeznica, prema čemu je kolodvor dobio svoje prvo ime – Južni kolodvor. Za vrijeme izgradnje kolodvora, probijena je i kolodvorska cesta (danas Ulica Republike Austrije).

01. siječnja 1924. godine, uslijed vlasničke promjene nad željezničkim prugama i održavanju, kolodvor je dobio novo ime – Zagreb – Sava, te ga zadržava sve do 1943. kada dobiva današnji naziv – Zapadni kolodvor.

Zgrada je obnovljena u rujnu 2007. godine.