Tramvajsko okretište Dubrava je predzadnje okretište tramvaja u istočnom dijelu grada koje, osim tramvajske povezanosti, brine i o busevima koji razvoze putnike ponajviše prema sjeveru grada (Markuševec, Miroševec, Studentski grad, Čret, Granešina, Čučerje, Vidovec, itd…).

1916. u promet se pušta okretnica kod Parka Maksimir, a 1942. godine se otvara dionica Maksimir – Dubrava.

Tramvajsko okretište kod parka Maksimir

Nakon te godine, nešto više od kilometar i pol istočnije, u pogon je pušteno okretište Dubrava, gdje se okreću tramvaji broj 7 i 12, a kraj kojeg prolaze brojevi 4 i 11 koji idu do okretišta Dubec koje je pušteno u pogon tijekom 2000. godine (proširenje je počelo 1998.).

Dio Maksimirske kod kvarta Ravnice

Okretište u Dubravi je svojevremeno bilo popularno okupljalište, gdje su se nalazile čak tri javne kuće vrlo poznate u cijelom gradu, a česti posjetitelji su bili vojnici.

Nastavak pruge prema Dupcu

Nekoliko stotina metara južnije od okretišta Dubrava, od 1980. godine nalazi se i tramvajsko spremište.

Tramvajsko spremište u Ulici Dragutina Mandla
Izlazak iz spremišta
Okretište Dubrava

Pri zadnjoj obnovi okretišta Dubrava, postavljeno je 600 metara novih tračnica, 10 skretnica i 5 križališta. Prema centru grada gledaju tri kolosijeka, te prolazni kolosijek koji služi za tramvaje iz smjera Dupca (4 i 11) koji idu prema gradu. Uređene su nadstrešnice i prostor za vozače ZET-a. Osim dijela za tramvaje, uređena su i stajališta za buseve koji voze u smjeru sjevera.

Tramvaj prilazi okretištu
Ulaz tramvaja na samo okretište
Prostor ZET-a na okretištu
Tramvaji spremni za polazak
Busevi na terminalu

Sviđaju vam se fotografije portala Lice Grada? Pogledajte našu bazu zagrebačkih fotografija smještenu na portalu licegrada.media gdje možete pronaći više od 55.000 raznih kadrova sa zagrebačkih ulica!

Istražite Lice Grada: