Posljednji intermezzo: Hrvatsko društvo skladatelja i Muzički biennale Zagreb

Nastavljajući plodnu suradnju s Muzičkim biennaleom Zagreb, koja seže do samih početaka djelovanja ove ugledne glazbene manifestacije, više od trideset godina, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu praizvest će 18. rujna suvremeno operno djelo Posljednji intermezzo  pod ravnanjem Berislava Šipuša.

Opera prati hrvatskoga pisca Janka Polića Kamova na putovanju motiviranom željom za bijegom od nesretne ljubavi, bolesti, obiteljske smrti i političkoga djelovanja. Skokovito putovanje, kanalizirano Kamovljevim pjesničkim motivima, oslikava njegovu nemogućnost bijega, jer zapravo želi pobjeći od prepoznavanja staroga u novome, poznatoga u nepoznatome, od onoga zapisanog sudbinom. Autori libreta Ivan Penović i Marina Pejnović, koja će i režirati predstavu, podijelili su ovo putovanje u četiri dijela, koji se događaju u četiri lučka grada: Rijeci, Genovi, Marseilleu i Barceloni, u kojoj pisac i umire. Kroz pjesničko se stvaralaštvo panoramski pomaljaju slike razdoblja u kojemu su živjeli likovi opere. Slike prikazuju sukobe i nadvladavanje vremena kroz koje prolaze lučki gradovi izgrađeni kroz povijest, koji su uvijek i utočišta lutalica. Slike se izmjenjuju, ali su uvijek sačinjene od ritmova koji se ukrštavaju; ritmova ljudi naspram ritmova grada. I dok se ritam grada mijenja napretkom, ljudi uvijek ostaju isti, jer oni uvijek bježe od samih sebe.

Berislav Šipuš (1958.)  je rođen u Zagrebu, gdje je diplomirao kompoziciju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, na kojoj je danas redoviti profesor  Odsjeka za kompoziciju i glazbenu teoriju. Bio je ravnatelj Zagrebačke filharmonije, producent, a zatim ravnatelj  Muzičkoga biennalea Zagreb te voditelj  Ansambl Cantus  od utemeljenja 2001.  Za skladateljski rad nagrađen je mnogim domaćim i inozemnim nagradama, a nositelj je nekoliko značajnih odličja, među kojima i  francuskog odličja Viteza reda umjetnosti i književnosti.

Marina Pejnović ( 1992.), rođena je u Zagrebu, gdje je diplomirala kazališnu režiju i radiofoniju na Akademiji dramske umjetnosti. Režirala je predstave za djecu i odrasle u različitim hrvatskim kazalištima te više radijskih drama i radijskih dokumentaraca. Surađivala  je na opernim projektima  Madame Buffault  Papandopula, Orfej i Euridika  Glucka, Slavuj Stravinskoga i  Carmen Bizeta, ostvarena u suradnji  triju umjetničkih akademija Sveučilišta u Zagrebu. Dobitnica je Rektorove nagrade.

Slične objave