Kratka povijest zagrebačkih tramvaja – od modela M-24 do TMK 2200

Danas se velika većina Zagrepčana koristi javnim prijevozom, većinom novim niskopodnim tramvajima, zbog čega smo odlučili podijeliti nekoliko informacija o povijesti zagrebačkog električnog tramvaja.

Tramvajski promet, kao javni prijevoz, uveden je u Zagreb 1891. godine, kada su tramvajska kola vukli konje.

Elektrifikacija je uvedena 1910., a do danas duljina tramvajske mreže dosegnula je 116,3 kilometara. Prva tramvajska kola bila su izgražena u tvornici Weitzer u Grazu, a spremište se nalazilo na mjestu današnjeg Tehničkog muzeja Nikola Tesla.

Tehnički muzej Nikola Tesla

Danas se uglavnom vozimo niskopodnim tramvajima (dvije verzije: TMK 2200 i TMK220K, kraća verzija prvog niskopodnog tramvaja). Zagrebačkim ulicama danas prometuje čak 277 tramvajskih vozila, od čega ih je 142 novih (niskopodni tramvaji).

Tramvaj TMK 201

No, često na zagrebačkim ulicama naiđemo i na stari M-24 tramvaj koji danas služi u turističke svrhe.

M-24 u adventskom izdanju