17. stoljeće u Zagrebu je ponajviše obilježeno izgradnjom novih objekata i obnovom starih koje je nagrizao zub vremena ili su pak oštećeni u 16. stoljeću za vrijeme Stogodišnjeg hrvatsko-turskog rata. No, osim izgradnje, još u 17. stoljeću javlja se težnja drugih zemalja za pripajanjem Zagreba. Tako s jedne strane postoji težnja Beča za ostvarivanjem centralističke i apsolutističke vlasti s krajem, dok su s druge strane Mađari koji žele prevlast nad Hrvatskom.

Krajem 18. stoljeća – 1783. godine – po nalogu Josipa II izgrađen je novi drveni most preko Save kod Savske ceste, tako da su od tada postojala dva mosta na Savi (kod Zagreba) – pontonski u Trnju i novi drveni. Oba se mosta spominju u izvoru zagrebačke županije u dijelu nacrta dijela rijeke Save kod Zagreba kojega je izradio Ivan Becker 6. lipnja 1785. godine. Baš most na Savi, kod Savske ceste, bio je prvi čvrsto građeni most preko Save kod Zagreba

Izgradnja mosta pomogla je pri jačem razvoju trgovačkog prometa s krajevima južno od grada, točnije – sve čvršćem povezivanju prekosavskih krajeva s hrvatskim sjedištem. Kod mosta je čak postavljena i gradska malta, a 1788. godine podignuta je i nova zgrada namijenjena maltaru.

Uz izgradnju novog mosta, jačanju trgovačkog prometa pripomoglo je i uređenje Petrinjske ulice i Savske ceste.