Pratite naš fotografski portal | licegrada.media

Pri dolasku na Glavni željeznički kolodvor u Zagrebu, dio putnika će (ukoliko prolaze baš ovim putem) uočiti dašak povijesti koji krasi ovo mjesto. Ovaj prekrasni primjerak parne lokomotive iz 19. stoljeća je pokazatelj kako je nekada izgledao željeznički promet. Parne lokomotive su se koristile do 1960-ih godine kada su se u promet počele uvoditi električne i dizelske lokomotive.
Gradske 231114-ZG 274
Parna lokomotiva s fotografija je proizvedena davne 1891. godine u Budimpešti u Mađarskoj. Izdvojili smo nekoliko zanimljivih karakteristika: najveća brzina iznosi 45 km/h najveća snaga 410 ks / 301 kw, težina prazne lokomotive iznosi 48,75 t a dok je u službi čak 73,75 t, zaprima 8 t ugljena a 12,5 m3 vode. Serijski broj lokomotive je 052 125. Dok izvana lokomotiva djeluje impresivno i privlači pogled svih znatiželjnika, zavirili smo unutrašnji dio (kabinu) koja djeluje kao odlagalište smeća.

Gradske 231114-ZG 280
Gradske 231114-ZG 302
Primjećuju se čak i detalji koji upućuju na paljevinu. Iako je glavni dio Glavnog kolodvora poprilično zapušten i nije najbolji način za izražavanje dobrodošlice svim ljudima koji doputuju u Zagreb, ovaj izložak pokazuje zrno potencijala da sve i nije tako grozno.

Gradske 231114-ZG 312
Gradske 231114-ZG 322

Podijelite!
2

Pratite nas na našoj Facebook stranici!

Comments

comments